Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem tudom elképzelni magam egy nagyobb vállalat részeként

Szívesen lennének vállalkozók a fiatalok, ki a streefood színtéren, ki a vidékfejlesztésben, ki pedig a közösségi média területében lát fantáziát. Sokuknak nyújtanak motivációt a Széchenyi 2020-as pályázatok.

0 Tovább

Hogyan támogatja a fiatalokat a Széchenyi 2020?

A Széchenyi 2020 program keretein belül vissza nem térítendő uniós támogatásra lehet pályázni 2017 január közepétől 2019 január közepéig.  Ha van egy jó ötleted, ha vállalkozásodat beindítanád, akkor neked találták ki a Széchenyi 2020 programot, mivel kiemelt szerepet kaptak a mikro-, kis-, és középvállalkozások! A program keretén belül egy-egy vállalkozás 5-25 milliós összegre pályázhat.  Nemrégiben bemutattunk nyolc olyan még kiaknázatlan területet, ahol van még fejleszteni való, most nézzük meg, hogyan támogatja ezeket a Széchenyi 2020! 

Szépítsd, fejleszd településed, gazdálkodj! 

A falusi turizmus egyre népszerűbb, így tehát érdemes igénybe venni az akár ötven milliós támogatást erre a célra. Várhatóan jövő februártól lehet pályázni, a közel 36 milliárd forintos keretből rengeteg vendégházat lehet felépíteni. Emellett sok fiatalt érdekelhet még a gazdálkodás, erre is lehet támogatást igényelni, ugyanis jövő márciustól indul a régóta várt fiatal gazda program 37,7 milliárd forintos keretösszeggel! A részletekért kattints ide! 

De akár a gasztroforradalmat is érdemes meglovagolni, hiszen a Széchenyi 2020 programban kiemelt figyelmet kaptak a kisvállalkozók. Nem kell leragadni az étterem nyitásnál, ki lehet találni különböző appokat, és azok fejlesztésére felhasználni a megpályázott összeget. De természetesen egy jó helyen, jól eltalált vendéglátóhely ötletével is lehet pályázni, vagy egy már működő helyiség korszerűsítésének tervével is. 

Segíts másokon, tedd jobbá a világot! 

Az egészségügyben is vannak még piaci rések, csak meg kell találni ezeket és kiaknázni. Rá kell jönni mire lenne szükség, legyen szó konkrét eszközről, applikációról, járás segítő vagy gyógytornához való eszközről. A Széchenyi 2020 segít egy már működő vállalkozás eszközparkjának korszerűsítésében is, így akár sorozatgyártásra is be lehet rendezkedni. 

Kicsit összefügg az egészségüggyel, de mégis különálló terület a babavárást, a csecsemőgondozást segítő eszközök, honlapok, programok kitalálása, továbbfejlesztése vagy akár legyártása. A hátrányos helyzetűek megsegítésére is mindig lehet új, jobban működő, sok embernek segíteni tudó ötletekkel előállni, ezek megvalósításában is segíthet a Széchenyi 2020.  

A hazai divattervezők már külföldön is egyre népszerűbbek, van rá példa, hogy valaki egy rajzfüzettel, esetleg egy varrógéppel indított vállalkozást, ma pedig már varrónők dolgoznak neki. A divatvilágban mindig lehet újat kitalálni, vagy a régi „felfrissíteni”, csak engedd szabadjára a fantáziád és pályázz! 

Figyelj a környezetre! 

A tudatos vásárlók, a környezetükért tenni kívánók köre is folyamatosan növekszik, ennek szerves része az alternatív áramforrások, az újratermelődő energiaforrások egyre nagyobb mértékű használása. Ha tudod hogyan használható fel a nap, a szél, a víz energiája a legjobban, ha tudod hogyan lehetne az ötletet szabadalmaztatni, ilyen irányú vállalkozásodat fejlesztenéd, azt is megteheted a Széchenyi 2020-szal. 

0 Tovább

Honnan szerezhetünk támogatást, ha van egy jó ötletünk?

Hogy a piacon milyen ötletekben rejlik akkora lehetőség, hogy az újításból egy terméket előállítva az valóban képes lenne kitermelni a fejlesztése árát, elég nehéz elsőre eldönteni. Az uniós források elosztásakor is szembesülhetünk ezzel a dilemmával, hiszen elsősorban azokat a kezdeményezéseket érdemes támogatni, amikben van innováció és kreativitás, azaz egy régiónak vagy egy településnek tartós fejlődési lehetőséget adhat egy menő vállalkozás, így társadalmi hasznuk is egyértelmű.

Az ötletes közösségi finanszírozási formák az elmúlt években egyre több valóban piacra termett újítás előállításának forrásait teremtették elő. A crowdsourcing esetében az interneten közzétett vállalkozásnak szánt tippeket tesztelhetik az ötletgazdák, hiszen a közösség tagjai egy adott összeggel támogathatják a kezdeményezést. Egy ilyen utaláshoz elég komoly bizalom kell, mert ezzel egy még nem létező szolgáltatás finanszírozását hozzuk össze, számunkra ismeretlen partnerek társaságában. Ha elég jó az ötlet és összejön a megfelelő összeg, akkor maga vállalkozás is beindulhat és a termék elkészülte után hozzájuthatunk ahhoz, aminek létrejöttében reménykedtünk. Érdemes leszögezni, hogy a crowdfunding nem csak „adomány” (donation) jellegű finanszírozást jelent.

Vannak olyan modellek is, ahol a finanszírozó üzletrészt szerez (equity), vagy a vállalkozónak utóbb hitelként vissza kell fizetnie a támogatási összeget vagy annak egy részét (debt). A projekteket gyűjtő internetes oldalak általában a sikeresen összegyűjtött pénz néhány százalékát kérik csak el cserébe.

Közhelyesnek tűnik, de a legfontosabb valóban hinni egy projektben és logikusan elmagyarázni egy lehetséges támogatói körnek, hogy miért érdemes beszállni egy ötlet megvalósításába. Aki már részt vett ilyen vállalkozásban az tudja, hogy nem csak izgalmas és kockázatos, hanem önmagában óriási élmény, hogy az érintettek részévé válhatnak valaminek, amiben fantáziát látnak. Lehet az egy film forgatókönyve, gyermeküket egyedül nevelő anyukák támogatásáról szóló kiállítás vagy éppen egy kis méretű quadrocopter, amit VR-szemüvegen keresztül úgy követhetünk, mintha benne ücsörögnénk. Az utóbbit az egyik legismertebb közösségi finanszírozási forma, a Kickstarter dobná a piacra Tanky Drone néven és mivel akár 160km/órával is repülni képes a szerkezet komoly piaci karrierre számíthat.

Ma már ott tartunk, hogy a Stanford egyetemen tananyag lett a kicksarteres projekttervezés. A manapság is népszerű képregények piacán a Kickstarter a második legnagyobb kiadónak számít, Kickstarteren indult projektek értek el a New York Times könyves, és a Billboard zenei toplistájáig.

Aki elkezd egy projektet futtatni online felületen, annak tudnia kell, hogy a Kickstarter használata pár kikötéssel, feltétellel is jár. Először is adott időn belül kell elérni a projektet meghirdető személynek/csapatnak a kitűzött összeget. Egy fejlesztésre váró játék esetében okosan kell megtervezni, hogy mennyibe kerül majd a kivitelezés, hiszen korlátozott idő áll rendelkezésre a források összegyűjtésére, ami ha nem jön össze -és nem indul el a vállalkozás- akkor a befolyt pénzt természetesen vissza kell fizetni.

A rendszer döccenőit tükrözi, hogy ez gyakran nem történik meg és már emiatt a PayPal idén azt tervezte, hogy kivonja a közösségi finanszírozós platformokat a vásárlóvédelmi programja alól. A védettségünk befektetőként vagy fejlesztőként így is elég erős, csak át kell látnunk, hogy mire kell figyelnünk. A Kickstarter szabályai szerint ha egy projektre nem jön össze a kért pénz, a támogatóknak nem kell fizetni (ezért is gyűjthetnek látszólag hatalmas összegeket például viccprojektek), de ha összejött a pénz, elindult a vállalkozás, reklamációnak helye nincs, a Kickstarter nem vállal további felelősséget azért, hogy a projekt indítója mit ígért, és később mit tart be ebből. A legfrissebb és nagyon izgalmas projektekről itt olvashatunk.

A Kickstarter mellett azonban vannak még jó lehetőségek a pénzszerzésre! Áprilisban indult ugyanis a Széchenyi 2020 keretében egy olyan, 2018. októberéig tartó program, ami kifejezetten a fiatalokat célozta meg, és a vállalkozások indítási költségeihez lehet igénybe venni támogatást. Ráadásul nem kis összeget osztanak szét, 2,9 milliárd forintos keretből gazdálkodnak. A részletekről itt olvashatsz!

0 Tovább

Közösségi finanszírozás vagy pályázás?

A közösségi finanszírozás és a startupok korát éljük. A crowfunding oldalakon néhány nap alatt beteljesülő álmokról, sikertörténetekről olvashatunk. Hogy viszonyulnak mindehhez a pályázatok? Melyik módszer hatékonyabb? Melyikbe érdemesebb belefogni?

Kezdetben volt ötlet 

Minden alfája és omegája maga az ötlet - legyen szó közösségi finanszírozásról vagy pályázatról. Az egyediség és innováció mindkét esetben alapvetés. Míg az internetes adománygyűjtő oldalakon hatalmas mennyiségben és válogatatlanul jelennek meg a különböző projektek, addig a pályázatok esetében a tematika – legalábbis a keretek – meghatározottak. Ebben az esetben is érvényesül a szabály: minél érdekesebb, újszerűbb a pályázati anyag, annál nagyobb az esély a pozitív elbírálásra. Készüljünk arra, hogy az internetes finanszírozású oldalakon kizárólag nagyon jó angoltudással lehet érvényesülni. A hazai pályázatok azonban magyar nyelven íródtak, értelmezésük mára egyszerűbbé és átláthatóbbá vált.

Tartalom és csomagolás 

Míg a crowfunding oldalakon maga az ötlet, a sziporka számít, addig a pályázatok esetében mélyebb tartalmi vonatkozásokra, kidolgozottabb háttérmunkára és logikusan felépített üzleti tervre szükséges építeni. A pályázatok esetében az üzleti megalapozottság és hitelesség sokkal nagyobb súlyú. A formai elemeknek való megfelelés mellett a projekt valódi értékének, tartalmi elemeinek láttatása is fontos. A pályázati oldalakon pontos és alapos információkat, valós segítséget kaphatunk ezek kidolgozásához. 

Források 

A Kickstarter és Indiegogo oldalakon átlagosan 1000-10 000 USD közötti összeget gyűjtenek a projektgazdák egy-egy kampánnyal, míg a pályázatok esetében a keretek változatosak: ennek a többszörösei is lehetnek. Előző esetben nem kívánalom az önrész és a tapasztalat. A pályázatok esetében az önrész összege különböző lehet. Izgalmas dolog az adományok beérkezésének figyelése: az oldalakon grafikusan, százalékosan és összegszerűen is megjelenítik az adatokat.  A pályázati elbírálás ugyanakkor egyszeri és meghatározott: ha nyerünk, konkrét pályázati összeggel számolhatunk, mely megbízhatóan a rendelkezésünkre áll.

Hatások és utóhatások

Míg egyik esetben a világ összes pontjáról, változatos tartalmakkal bukkannak fel a megvalósításra váró ötletek addig a pályázatok keretrendszere pontosan meghatározott. A pályázati rendszer megalkotói figyelemmel kísérik a gazdasági folyamatokat, és a fejlesztendő, perspektívikus területekre írnak ki pályázatokat – irányítottan támogatva egy-egy ágazatot vagy társadalmi csoportot. Nem beszélve arról, hogy a pályázatok rendszere lépcsőzetes, így sok esetben lehetőség kínálkozik a későbbi fejlesztésre is. A pozitív elbírálás csupán a kezdet: az üzleti megalapozottságot, rátermettséget dokumentálni és bizonyítani szükséges.

Széchenyi 2020 

2017-ben is komoly források nyílnak meg a pályázók számára. Az Európai Bizottság korábbi döntése szerint 2014-2020 között mintegy 2000 milliárd forintra számíthatnak a hazai vállalkozók. A kiírók szándéka szerint a pályázati folyamatok gyorsan és gördülékenyen zajlanak majd.

0 Tovább

8 hiba, amit egy startup elkövethet

Ha megfelelő, erős és piacképes terméket szeretnél eladni, akkor is elcsúszhatsz egy banánhéjon. Mi minden jelent veszélyt egy induló vállalkozás számára? Mibe bukhatnak bele a startupok? Elmondunk néhány hibát, hogy mások kárából tanulhass. 

1. Tőke nélkül, egyedül vágnak bele

Amíg szabadúszóként vállal valaki megbízásokat, akár teljesen egyedül dolgozhat egy szál notebookal, egy okostelefonnal és internetkapcsolattal. A startup megalapítása és működtetése viszont nem magányos bozótharc. Muszáj valakivel ötletelned, muszáj valakivel megosztanod a terheket és a felelősséget. Arról nem is beszélve, hogy ha többen vagytok, a hibákat és kockázatokat is könnyebben kiszűritek.

2. Nem elég jó a termék

Ha csak keveseket érdekel, nem kínál megoldást valós problémára, nem töm be semmilyen rést, nem válaszol meglévő igényekre, akkor az a termék gyenge. Tedd fel magadnak és a barátaidnak a kérdést: az általad nyújtott szolgáltatás, vagy az ötleted alapján fejlesztett applikáció nektek is hasznos volna? Nem? Akkor mások miért foglalkoznának vele?

3. Nem néznek utána, hogy milyen támogatásokat igényelhetnek

Több olyan pályázati, illetve mentorálási forma létezik, ami pont a fiataloknak szól. Például a Széchenyi 2020, a Design Terminál startupoknak szóló mentorprogramja vagy a Budapest Bridge, amely tanácsadással, meetupokkal, ösztöndíjas programmal segít a kezdő vállalkozóknak.

4. A pályázatírást nem profikra bízzák

Akármilyen tehetséges vagy, jobb, ha tapasztalt szakemberek állítják össze határidőre a pályázati anyagodat. Kérj segítséget a Széchenyi Programirodától! Emellett, ha startup céged van, fordulhatsz még a Magyar Fejlesztési Bankhoz is: hamarosan ugyanis új pályázati programot indítanak.  A tervek szerint az állami tőkeprogram keretében, 2020-ig több, mint 1000, jellemzően inkubációs és magvető fázisban lévő vállalkozás juthat kockázati tőkéhez, mintegy 50 milliárd forintot osztanak szét a pályázók között.

5. Nem végeznek előzetes kockázatelemzést és nem írnak üzleti tervet

Muszáj előre számolni a kudarc lehetőségével, és elemezni, hogy érdemes-e elindulni. Egy esettanulmány leírta, hogyan bukott bele egy napi ajánlatokat közzétevő oldal az indulás után abba, hogy nem mérték fel előzetesen a terepet, és nem számoltak az e-kereskedelem buktatóival. Te ne kövesd el ezt hibát! 

6. Bár még csak egy ötlet vagy félkész prototípus van a kezükben, elindítják a közösségi finanszírozást vagy keresik a befektetőt

Több rossz példa is bizonyítja, mekkora baklövés életképes, működő, tesztelt termék nélkül belevágni a pénzgyűjtésbe. Az egyik a Barisieur, a kávéval ébresztő óra fejlesztőinek elsietett kampánya. Nagy hírverést csaptak két éve, de kész, kereskedelmi forgalomba hozható termék még mindig nincsen.  

7. Nem egyedi az ötleted

Az egyik alapvető hiba, ha úgy gondolod, hogy ugyanazon a piacon egy hasonló vagy ugyanolyan termék elfér a többi mellett. Pedig nem. Legyen egyedi és könnyen beazonosítható, amit kínálsz. Ne érd be tucatmegoldásokkal és másolással. 

8. Nem használják a közösségi médiát és a sajtót

Ahhoz, hogy minél többen megismerjék a terméketeket, hírverésre is szükség van. Különben alig tud róla valaki. Kezdjetek el posztolni a termékről és a tevékenységetekről Instagramon, Facebookon, Twitteren. Küldjetek rendszeresen híranyagokat képekkel és videókkal az online médiumoknak! Legyetek jelen az online térben és figyeljetek a visszajelzésekre, mert azok segítségével fejleszthetitek tovább termékeiteket. 

+1: Túlságosan hamar szeretnének klasszikus vállalattá válni

Az első időkben akármennyire is meglódul a szekér, érdemes takarékoskodni. Vagyis nem kell az első évben irodát bérelnetek, alkalmazottakat felvennetek, lecserélni a gépparkot, ha amúgy hatékonyan tudtok dolgozni a jelenlegi feltételekkel és eszközökkel. 

0 Tovább

Nektek8?

blogavatar

Ha vállalkozni szeretnél, de nem tudod, hogyan szerezhetnél pénzt hozzá, pont jó helyen vagy, a Nektek8 segít! Érdekességek és hasznos tippek a Széchenyi 2020 programról.

Utolsó kommentek